Arvoista

30.09.2011 // Tero // No Comments //
Ennakkolippu.com (ja siis myös Gelon) arvot ovat VIHA ja AHNEUS. Me VIHAAMME huonoa palvelua. Me VIHAAMME epärehellisyyttä. Me olemme AHNEITA menestykselle. Pienessä yhden henkilön omistamassa yrityksessä yrityksen arvot ovat tietenkin […]

Ei kaikilta tarvitse kysyä kaikkea

11.09.2011 // Tero // 7 Comments //
Useilla verkkosivuilla tehdään käyttäjille tyytyväisyys- ja muita kyselyitä. Yrityksen nettisivut ovatkin kätevä ja edullinen tapa tehdä asiakastyytyväisyyskyselyitä. Kohderyhmäkin on useimpiin tarkoituksiin juuri se oikea. Näissä on vain usein yksi ongelma: […]

Paavo Väyrynen on kova jätkä!

10.09.2011 // Tero // 12 Comments //
Paavo Väyrynen valittiin eilen Keskustan presidenttiehdokkaaksi. Haastattelija kysyi Timo Soinin ‘uhasta’, johon Väyrynen vastasi täydellistä itseluottamusta puhkuen Hän joutuu kohtaamaan Minut! Mikä asenne! Olkoonkin, että Väyrysen perusteeton optimismi johti mm. […]

Kauppatieteiden Kandidaatti

07.09.2011 // Tero // 33 Comments //
Ei sillä, että olisin työnhaussa…

Näin teet yrityksellesi vahinkoa: CityDeal

23.08.2011 // Tero // 13 Comments //
Kovin sana markkinoinnissa tällä hetkellä on tarjouskuponki- tai ryhmäostosmarkkinointi. Tässä ostajille tarjotaan tuotteita isoilla alennuksilla rajoitetun ajan. Kauppa (ns. Diili) toteutuu vain, jos ostajia on riittävän monta. Suomessa alalla toimii […]

Topi taitaa!

18.08.2011 // Tero // 8 Comments //
Ennakkolippu.com logo on saanut runsaasti kehuja useilta henkilöiltä. On siis aika osoittaa kiitokset sinne, minne ne kuuluvat. Ennakkolippu.com logon takana on Topi Jalonen/Color graphics Jos tarvitset graafikon palveluita, niin voin […]

WordPress – Ei tämä olekaan niin hyvä

12.08.2011 // Tero // 14 Comments //
3.6.2011 On tullut aika laittaa Gelo Oy:lle omat kotisivut. Tähän mennessä ei ole ollut muuta kuin Ennakkolippu.com -verkkokauppa, mutta nyt kun tarjonta laajenee muihin tuotteisiin sekä konsultointiin ja koulutukseen, niin […]

Ei vastausta

10.08.2011 // Tero // 13 Comments //
12.1.2011 Ennakkolippu.com verkkokaupassa on tällä hetkellä myynnissä Sweet Jeenan fanituotteita, ja muitakin fanituotteita on tulossa. Mietin miten ja missä mainostaisin fanituotteita ja keksin, että Spotify voisi olla oikein hyvä kanava. […]

Start-up -yrityksen vahvuus: vähän asiakkaita

05.08.2011 // Tero // 11 Comments //
Aloittavan yrityksen vahvuus on, että sillä on vähän asiakkaita. Miten ihmeessä tämä voi olla vahvuus? Kun asiakkaita on vähän, niin silloin niitä vähiä asiakkaita voi palvella todella hyvin ja yksilöllisesti.

Multi-site projektin neljäs sääntö: Kunnioita!

28.07.2011 // Tero // 10 Comments //
Kirjoitin aikaisemmin multi-siten projektin kolmesta ensimmäisestä säännöstä, jotka olivat Älä, Älä ja Älä. Nyt on vuorossa neljänneksi tärkein sääntö. Multi-site kehitykselle on ominaista, että jakaudutaan helposti me ja ne -leireihin. […]

Verkkokauppias: Älä koskaan lähetä pelkkää tuotetta!

10.07.2011 // Tero // 13 Comments //
Verkkokauppiaan ja asiakkaan suhde on paljon syvempi heti, kun asiakas palaa kauppaan ja ostaa toisen kerran. Satunnainen kerta-asiakas on hyvää vauhtia muuttumassa uskolliseksi kanta-asiakkaaksi. Tämän takia tulee verkkokauppiaan tulee tehdä […]

Mari ja Sinikka ovat kesälomalla

05.07.2011 // Tero // 9 Comments //
Verkkokauppakoulusta valmistellessa olen tilaillut eri yrityksiltä niiden tarjoamia ilmaisia oppaita. Sosiaalisen median ja verkkomarkkinoinnin sääntöihin kun kuuluu, että saadaksesi jotain, sinun pitää myös antaa jotain ja siksipä erilaisia oppaita on […]

B2B sähköpostimarkkinoinnin 6 sääntöä

04.07.2011 // Tero // 12 Comments //
Markkinointi pitää olla tunnistettavissa markkinoinniksi. Viestien lähettäminen pitää voida kieltää helposti. Yhteisölle (esim. ns. rooliosoitteisiin kuten info@yritys.fi) saa lähettää markkinointiviestejä, jollei sitä ei ole nimenomaisesti kielletty. Henkilökohtaisiin sähköposteihin (esim. etunimi.sukunimi@yritys.fi) […]

Netti on vaarallinen paikka

28.06.2011 // Tero // 10 Comments //
23.8.2010 Viime viikonloppuna ex-pääministeri Matti Vanhasen kotisivuille murtauduttiin. Murtautuja korvasi kotisivun tekstin omalla puumerkillään. Pahemminkin voisi olla: poliittisiin päämääriin pyrkivä häkkeri olisi voinut lisätä sivuille jonkin “Matti Vanhasen oloisen”, mutta […]

Mahtaakohan Google koskaan tehdä voittoa?

22.06.2011 // Tero // 10 Comments //
Siteeraan seuraavassa valikoituja kohtia mielenkiintoisesta Business Week onlinen artikkelista, joka on otsikoitu “Kannattaako Googlen puhdasoppisuus”. Rajoitettua liiketoimintaa. Miten Google voi koskaan tehdä rahaa? Yhtiön itsepäinen kieltäytyminen käyttämästä banneri- tai muita […]

Nimiasiaa 2: Gelo

20.06.2011 // Tero // 13 Comments //
17.2.2011 Olen aikaisemmin kirjoittanut nimen valitsemisen vaikeudesta. Mutta mistä tulee nimi Gelo? Asuin 2000-luvun puolivälissä vuoden verran Aasiassa, Taipeissa. Taloyhtiömme vartija oli oikein mukava heppu ja tapanani oli aina jutella […]

Nimiasiaa 1: Ennakkolippu.com

16.06.2011 // Tero // 10 Comments //
Kirjoitettu: 9.7.2010 Niin lapsen kuin yrityksenkin nimen valinta on tärkeä ja samalla hyvin vaikea asia. Oman yritykseni, niinkuin varmasti kovin monen muunkin yrityksen, nimen valinta alkoi vapaiden domain-nimien haulla: tavoite […]

Verkkokauppa ilmaiseksi!

15.06.2011 // Tero // No Comments //
Tiesitkö, että Smilehouse tarjoaa ilmaisen verkkokauppalvelu Wosbeen? Wosbee on ilmainen verkkokauppapalvelu. Ohjelmiston käyttöoikeuden lisäksi saat verkkokaupallesi maksuttoman ylläpidon Smilehousen tietoturvallisilta palvelimilta. Apua kauppasi kehittämiseen ja vinkkejä myyntiin saat Wosbee-yhteisöltä ympäri […]

Älä maksa tästä!

15.06.2011 // Tero // 10 Comments //
Jotkut yritykset tarjoavat kovalla rahalla paikkamerkintöjä Google Maps:n. Älä osta! Merkinnän lisääminen käy niin kätevästi, että sen voi lisätä itsekin helposti vaikkapa Googlen omien ohjeiden avulla. Ennakkolippu.com:n hinnastoon perehtynyt on […]

Multi-site projektin ensimmäinen sääntö: Älä!

14.06.2011 // Tero // 38 Comments //
Olen todella paljon ollut mukana ohjelmistoprojekteissa, jotka on tehty usealla paikkakunnalla, ns. multi-site projekteina. Se on merkittävästi vaikeampaa ja kalliimpaakin, kuin vain yhdellä paikkakunnalla toimiminen ja ensimmäinen sääntö multi-site kehityksen […]