Kolme säästövinkkiä verkkokauppiaalle

kirjoittaja

in

kolome

1. Vaihda maksutavat halvempiin

Maksamisen kustannukset ovat melkoisia, mutta eri toimijoiden hinnat vaihtelevat suuresti.

Vaihtamalla esimerkiksi Paytrailin Checkouttiin tai Maksukaistaan säästät kuukausimaksussa heti 10 – 34 euroa ja transaktiomaksuissa lisää. Maksun palautus Paytrailillä maksaa euron, mutta Checkoutilla vain 35 senttiä.

Harkitse tarjoatko maksamista maksu- tai luottokorteilla. Luottokorttimaksujen vastaanottaminen on kallista niihin liittyvien kuukausimaksujen, sekä ennenkaikkea provision takia. Jos luottokortit eivät ole merkittävä osa myynnistä, niin poistamalla ne valikoimasta säästät tuntuvasti.

Suurimmat hintarot ovat laskutuspalveluissa. Klarna on varsin hintava, Everyday kauppiaalle täysin ilmainen. Valitse edullisempi toimija, jollei asiakkaistasi todella merkittävä osa osta esimerkiksi juuri Klarnalla.

2. Tingi postimaksuista

On julkinen salaisuus, että postin pakettihinnastossa on runsaasti ilmaa ja pienilläkin voluumeilla hintoja pystyy neuvottelemaan alaspäin. Älä missään tapauksessa maksa kuluttajahinnaston mukaisia maksuja, vaan kysy yritysmyynnistä kunnon tarjous.

Jos mahdollista, käytä edullisempaa SmartPostia.

3. Optimoi mainontasi

Seuraa tarkasti mainonnan tulosta. Huolehdi, että kaupassasi on toimiva analytiikka ja seuraa sitä vähintään joka viikko. Optimoi mainosasetuksia, niin että maksat vain ja ainoastaan toimivista mainoksista.

Tutustu puhelimesi näppäimistöön, etsi sieltä nappi, jossa on punainen luurin kuva (älypuhelimessa tämä on näkyvissä puhelun aikana). Paina  tätä nappia aina, kun sinulle tarjotaan printtimainontaa.

 


Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *