Kävin pitämässä esityksen verkkokaupasta TAKK:ssa 29.4.2016. Tässä päivän materiaalit. Verkkokaupan käytettävyys Verkkokaupan käytettävyys from Gelo Ns. placeholdereista, eli kentän nimen sijoittamisesta itse syöttökentän sisään, kävimme luennon aikana pitkän keskustelun. Lisämateriaalina […]
Kävin pitämässä esityksen verkkokaupasta TAKK:ssa 29.4.2016. Tässä päivän materiaalit.
Ns. placeholdereista, eli kentän nimen sijoittamisesta itse syöttökentän sisään, kävimme luennon aikana pitkän keskustelun. Lisämateriaalina Nielsen Norman Groupin tutkimus aiheesta →.
Materiaali on englanniksi, lyhyt suomenkielinen yhteenveto: Ne ovat pahasta peräti seitsemästä syystä, älä käytä.
Katsottiin taulukko vaadittavista tiedoista Kilpailu ja kuluttajaviraston sivuilta →. KKV:n sivuilta löytyy runsaasti myös muita verkkokauppaan liittyviä ohjeita.
Rekisteri- ja tietosuojaselosteista löytyy tietoa ja mallit Tietosuojavaltuutetun toimiston sivuilta →
Muita keskustelussa esillä olleita verkkokauppa-alustoja ja toimittajia olivat Shopify, Vilkas ja MyCashflow. Isojen kauppojen toimittajista mainittiin Descom (nykyisin osa Solteqia) ja Smilehouse (nykyisin osa Tietoa)
Tilaston laatineiden Kaupan liiton, Asiakkuusmarkkinointiliiton ja TNS-Gallupin aineisto:
Kommentoi