Verkkokaupan hinta

Meiltä, luonnollisesti, usein kysytään: Mitä verkkokauppa maksaa? Lyhyt vastaus on, että verkkokauppa maksaa niin paljon, kuin haluat sen maksavan.   Ei ole olemassa yhtä hintaa. Samalla tavalla kuin kivijalkakauppojakin on […]

22.11.2016 // Tero // No Comments //

rahaa

Meiltä, luonnollisesti, usein kysytään: Mitä verkkokauppa maksaa?

Lyhyt vastaus on, että

verkkokauppa maksaa niin paljon, kuin haluat sen maksavan.

 

Ei ole olemassa yhtä hintaa. Samalla tavalla kuin kivijalkakauppojakin on monen hintaisia Nakkifakiirin kopista Ideaparkkiin, niin verkkokauppakin voi vastata ominaisuuksiltaan kioskia tai valtavaa markettia.

 

Gelo pystyy tekemään monen hintaisia verkkokauppoja.* Voimme tehdä aivan pienen ja vaatimattoman, ilman viimeisen päälle hiottua ulkoasua, yhteyksiä kassajärjestelmiin tai taloushallintoon tai mitään muitakaan extroja. Tällainenkin kauppa toimii mukavasti pienessä käytössä ja näyttää suhteellisen kivalta. Ostaminen onnistuu sujuvasti, mutta ei tarjoa erityisiä ‘vautsi-vau’ -elämyksiä. Tällainen kauppa syntyy muutamalla tonnilla.

 

Voimme myös tehdä raskaaseen käyttöön soveltuvan, skaalautuvan ja ominaisuuksiltaan monipuolisen verkkokaupan, joka on saumattomasti integroitu kaikkiin mahdollisiin taustajärjestelmiin. Kaupan, jossa ostajan näkökulmasta kaikki on hiottu viimeisen päälle kuntoon: haussa on upeat hakuehdotukset, ostoprosessi on A/B -testattu huippukonversioon ja käytettävyys ylipäätänsä hiottu alan tohtorin kanssa kohdalleen. Tällaiseen kauppaan saadaan käytettyä rahaa useita kymmeniä tuhansia euroja, pelkästään Magento Enterprise -lisenssi maksaa n. 15 000 euroa/vuosi.

 

Paljonko sitten haluan maksaa? Hyvä nyrkkisääntö on, että verkkokauppaan kannattaa panostaa saman verran kuin kivijalkaliikkeeseen. Tämä ei tarkoita panostusta pelkästään tekniikkaan, vaan myös esimerkiksi (ja erityisesti!) markkinointiin. Usein jopa enemmän: monilla pienillä kivijalkaliikkeillä on kallis tila kaupungin keskustassa, ilman erityisiä kasvumahdollisuuksia, mutta panostamalla verkkoon saavutettaisiin rajaton asiakaskunta. Samalla onnistuttaisiin kasvattamaan kivijalkaliikkeenkin brändia. Verkkokauppaan ei kuitenkaan kannata investoida kaikkea heti: luonnollisesti alkuinvestointi tarvitaan verkkokaupan käynnistämiseksi, mutta sitäkin tärkeämpää on toiminnan jatkuva kehittäminen. Pienillä muutoksilla pystytään verkkokauppaa usein parantamaan merkittävästi. Meidänkin unelma-asiakkaamme on sellainen, jonka kanssa tehdään pitkäjänteistä yhteistyötä asiakkaan liiketoiminnan kehittämiseksi.

* Teemme monen hintaisia verkkokauppoja, mutta jos budjettisi on satasten luokkaa, me emme ole oikea kumppani sinulle. Tämä pätee myös, jos budjettisi on satoja tuhansia, mutta saatat kyllä törmätä meihin alihankkijoina.


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kommentoi